תמונה של שרון לרמן

שרון לרמן

מיתוג – תעודת הזהות של העסק

גם אתם שמעתם את המשפט ״אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו״? המשפט הזה אולי נכון במקרים מסוימים, אבל לא בכל מה שקשור לנראות של העסק שלכם. הנראות, או במילים מקצועיות -מיתוג, הוא אחד הדברים החשובים שכל עסק שמכבד את עצמו צריך. למה? תצטרכו להמשיך ולקרוא כדי לגלות.

מיתוג הוא כלי חשוב ועוצמתי של העסק, כאשר הוא מבוצע נכון הוא מעורר אצל הלקוחות אמון, ביטחון, תדמית חיצונית חזקה, הבטחה מותגית וזכירות. לכן, בשלב בניית המיתוג יש לבצע חשיבה לעומק, כדי לבנות את המיתוג של העסק שלכם כך שיציג אותו באופן מושלם.

האם כל עסק צריך מיתוג? בוודאי! בפרט היום כשהתחרות על תשומת לב הצרכן היא גדולה. לכן, בין אם אתם עסק קטן, בינוני או גדול, מיתוג הוא חלק הכרחי, אל תוותרו עליו.

אתם לא כמו כולם

מיתוג, נועד לבדל את העסק מהמתחרים שלכם בראש ובראשונה באמצעות שפה חזותית. לאחר שהמיתוג קיים, יש להקפיד שהשפה שיצרתם תלווה את העסק בכל מקום שבו יש נראות. על גבי המוצרים, במסמכים הרשמיים שיוצאים ממנו, בחומרי פרסום, בנכסים הדיגיטליים ובכל מקום שניתן. ככל שהלקוחות ייחשפו לשפה העיצובית שלכם, כך הם ייזכרו אותה ואתכם יותר.

איך לבחור את השפה העיצובית הנכונה לעסק?

קודם כל, חשוב להבין שבניגוד למה שרבים חושבים, לוגו אינו מיתוג. הוא אלמנט אחד – אמנם מרכזי – מכלל המיתוג, הכולל מניפה רחבה של תוצרים ולוגו לבדו אינו מהווה מיתוג.

לפני הכל, כדי לבנות מיתוג נכון, צריך לדעת היכן אתם רוצים להיות ממוצבים. האם אתם לואו קוסט, מותג אמצע או פרמיום? זו החלטה חשובה משום שלכל מיצוב יש סגנון מיתוג שצריך להתאים לו ולשדר אותו בול.

אחרי שהחלטתם מה המיצוב שנכון לכם, מגיע השלב הבא: יש לברר מהם הערכים של המותג שלכם? מה המסרים שאתם רוצים להציג? מה השוני ביניכם לבין אחרים שמוכרים את אותו השירות או המוצר? וכל מה שאתם חושבים שרלוונטי לברר. כל הדברים האלה ישפיעו על האופן העיצובי של המיתוג.

מיתוג כמסייע במכירות

ברמת התת מודע, כשהלקוחות פוגשים מותג שמשדר משהו שהם יכולים להתחבר אליו ומזדהים איתו, חצי מעבודת המכירה כבר נעשתה. לכן, מיתוג נכון הוא כלי שיסייע לכם הן במחיר (משום שלקוחות מצפים לשלם יותר על מותג) והן באקט המכירה.

ועוד דבר חשוב ממש!

המיתוג אמור לשרת אתכם ולעבוד בשבילכם, אבל הוא אמור להיות מותאם ללקוח. לכן, ההחלטה העיצובית שאתם צריכים לקבל צריכה להיות מתוך שיקול של רלוונטיות וחשוב שתשמרו על אובייקטיביות. נכון, הוא צריך להיות אסתטי, קריא וזכיר אבל בעיקר רלוונטי.

אם אין לכם מיתוג לעסק או שאתם רוצים לשדרג את הקיים, דברו איתנו ונצא לדרך

מעוניינים להציץ בדוגמאות? לחצו כאן https://s-lerman.com/branding/

שתף את הפוסט

לקבלת הצעת מחיר